Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vícedimensionální jazykové modely a jejich aplikace ve vizuálním umění
Dohnal, Marek ; Tomko, Martin (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací formálních modelů, konkrétně čtyřcestných a celulárních dvou-dimenzionálních automatů, ve vizuálním umění. Je zde navržena sada nových modelů, které rozpoznávají vstupní mřížku sestávající z dlaždic, a následně ji modifikují a transformují. Navržené automaty jsou implementovány v rámci aplikace, která mřížku obarvuje a transformuje ve stylu sériového umění Victora Vasarelyho. Výsledek práce tvoří syntéza mřížky a barevné reference do videa, jež vizualizuje transformace navrženého celulárního automatu.
Návykové látky a výtvarné umění
Bobková, Simona ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu návykových látek a jejich vlivu na uměleckou tvorbu. V teoretické části se zaměřuji nejprve na hledání vztahu těchto látek a umění v různých artefaktech, které bylo možné vyhledat. Mezi nejčastější patří rovněž ve své práci uvádím, dále sochy či ilustrace. Následně vymezuji rozdělení druhů jednotlivých návykových látek, které jsou nejčastěji spojovány s výtvarnými umělci a které posléze popisuji. Mezi takové patří alkohol, konopné dro opiáty. Dále charakterizuji výtvarné umělce, kteří byli v tehdejším období návykovými látkami ovlivněni při své tvorbě. Uvádím výstavy, které nesou určitou spojitost s tímto tématem a na závěr teoretické části své práce se zaměřuji na preventivní složku v rámci vztahu školy a rodiny. V didaktické části se s žáky osmiletého gymnázia věnujeme problematice těchto látek realizujeme výtvarnou řadu s názvem, který nese i tato diplomová práce, tedy Návykové látky umění. Tematická řada obsahuje pět výtvarných úkolů, které směřují k primárně Výzkumná část, jejíž metodou je polostrukturovaný kvantitativní výzkum, spočívá ve dvou - konkrétně se jedná o polostrukturovaný roz artefaktů a polostrukturovaný rozhovor založený na názorech. V prvním zmíněném se jedná o výzkum, který je založen na vypracování a porovnávání děl respondentů v obou stavech -...
Produkční proces českých podcastů se zaměřením na výtvarné umění
Jelínková, Eva ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými podcasty se zaměřením na výtvarné umění. První část práce je věnována teorii přibližující podcasting a mapující stav domácí podcastingové scény. V rámci této části jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem. Druhá část je zaměřena na kvantitativní obsahovou analýzu vybraných podcastů, která zodpoví otázku podobnosti v obsahu českých podcastů o výtvarném umění - jaký formát je v podcastech nejpoužívanější, jaká jsou nejčastější témata, a jakým tématům je věnován nejdelší čas. Tato analýza bude doplněna o doplňkovou část, která bude založena na rozhovorech s pěti vybranými podcastery. Ti mimo jiného přiblíží samotný proces tvorby podcastu, a pomůžou tak kontextualizovat výsledky z obsahové analýzy.
Vztah Božího zjevení a lidské zkušenosti krásy jako výzva pro náboženskou edukaci
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato disertační práce se věnuje teologickému pojednání o vztahu mezi nadpřirozenou sférou Božího zjevení a přirozenou oblastí možností jeho lidského nacházení v kráse stvořeného světa a ve vizuálním umění. Otázku vztahu posvátna a krásy zde proto teoreticky nahlížíme hned z několika teologicko-estetických perspektiv, abychom tyto poznatky mohli následně aplikovat do současné nábožensko-edukační praxe. Hlavním teoretickým východiskem, které bylo součástí inspirace naší práce, je teologická estetika, zvláště dílo jednoho z jejích hlavních představitelů, Hanse Urse von Balthasara, který ve své trilogii "Herrlichkeit: Eine theologische Ästhetik" představil unikátní způsob teologického uvažování o vztahu krásy a dalších stupňů (dobra a pravdy) vedoucí k rozpoznání posvátné skutečnosti v profánním světě. Cílem zde uvedeného kvalitativního výzkumu potom bylo empiricky zjistit, zda člověk může skutečně prostřednictvím krásy zažít prožitek transcendence a pokud ano, jakým způsobem tuto zkušenost vnímá? Design našeho výzkumu se dělil na dvě části, určené rozdílnými cílovými skupinami. V první části byl výzkum veden metodou interpretativní fenomenologické analýzy (IPA) a daty získanými hloubkovými rozhovory s pěti výtvarnými umělci. Druhá část výzkumu zjišťovala modality vnímání krásy a posvátna u studentů gymnázií, pomocí metody zakotvené teorie (GTM) a analýzy fotografických dat. Zde představenou didaktickou metodu, která vede své posluchače od vnímání krásy stvořené i umělecké, přes dobro mezilidských vztahů až k uvědomění si smyslu života, které může být završeno přijetím vrcholného poznání Pravdy, jíž je Kristus, jsme nazvali "Užasnout-Zakusit-Proměnit". Tento didaktický "transcendentální" model je aplikací empiricky zjištěných dat a teoretických závěrů a může být uplatněn v náboženské edukaci, katechezi i pastoraci jako dynamický prvek lidské zkušenosti, jenž může otevírat hledajícímu člověku cestu k Boží Lásce.
Architektura a prostor: Funkcionalistické stavby z technologického úhlu pohledu
Lisner, Zdeněk ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Chlubná, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: Funkcionalistické stavby t technologického úhlu pohledu. AUTOR: Zdeněk Lisner KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSRAKT: Záměrem této bakalářské práce je přiblížit architekturu funkcionalismu nejen z estetické stránky rozvíjející se architektury 20. století, ale také z pohledu rozvíjejících se technických možností v souvislosti s vynálezy a potřebami lidí, kteří začali vnímat architekturu nejen jako krásnou, ale i funkční, která by vyhovovala každodennímu životu a pohodlí. Taktéž se začalo poukazovat na ekonomickou stránku výstavby nových objektů a jejich začlenění do stávající krajiny. Část této práce je věnována i architektuře 19. století a to mimo jiné z důvodu, abychom mohli porovnat vliv průmyslové revoluce a změnu politické situace na vznik nových staveb, jejichž prvky se používají dodnes. V této práci jsou představeni významní světoví i čeští představitelé funkcionalistické architektury, kteří se zaměřili mimo jiné i na bytový design. Přínos této bakalářské práce by měl spočívat získání znalostí architektury funkcionalismu, který započal éru architektury 20. století. Klíčová slova: Funkcionalismus, architektura, technologický prvek, moderní směr, stavba
Madona a pieta : Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku
Dráždilová, Martina ; Synecký, Jakub (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Martina Dráždilová: Madona a Pieta. Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. /Diplomová práce/ Praha 2011 − Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 179 stran. Přílohy: 6 originálních maleb na plátně, kombinovaná technika. CD s inspiračním pedagogickým programem. Práce se zabývá tematickým protikladem Madony a Piety a způsobům jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. Cílem práce je zasadit teoretické kunsthistorické poznatky do kontextu výtvarné pedagogiky, ukázat možnosti a meze pedagogické práce s náboženskými tématy. V první části práce představuji koncept kulturního křesťanství, který zařazování náboženského tématu do školního prostředí legitimizuje a ukazuje, jakým způsobem se kulturní křesťanství promítá do rámcových vzdělávacích programů. Ve druhé části je zařazena uměleckohistorická studie mapující ikonografické typy Madon a Piet, vývoj zobrazování tématu ve středověké výtvarné kultuře je zde ilustrován na příkladu italského malířství 13. a 14. století. Z poznatků získaných teoretickým studiem vychází pedagogický projekt na dané téma určený studentům gymnázií. Výtvarné problémy, jimiž se projekt zabývá, autorka ověřuje ve vlastní výtvarné tvorbě. Přílohou práce je kvantitativní výzkum zjišťující postoje studentů gymnázií ke...
Terminology in Visual Arts in a large bilingual dictionary
Kučerová, Daniela ; Vachková, Marie (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou terminologie výtvarného umění ve velkém překladovém slovníku a zároveň se zamýšlí nad touto problematikou. Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy z oblasti výtvarného umění, terminologie a lexikografie. Jsou vymezeny pojmy jako např. odborný jazyk, obecný jazyk, termín, odborná slovní zásoba, synonymie a ekvivalence nebo odborný slovník. Praktická část analyzuje výběr slovníkových hesel výtvarného umění z hlediska lingvistického, terminologického, lexikografického v překladovém slovníku.
Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Pešlová, Radmila ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Pešlová, R.: Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově (Diplomová práce) Praha 2015, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 s. Obsahem diplomové práce je stůl jako specifický prostor, který konotuje různé významy v kontextu dobového dění. V teoretické části tedy odkazuje ke společensko-sociálním vztahům, jež jsou součástí veřejného i soukromého - rodinného prostoru, v němž má stůl svoji zásadní roli. Nejen jako předmětná forma každodennosti, s níž se pojí osobní prožitek, ale také jako forma symbolického vyjádření. Stůl je zde jakýmsi nositelem sdělení, zprávy. O tom nás přesvědčí nejen etymologický a sociologický rozbor, ale také analýza vybraných uměleckých děl. Jde o způsob, jak nahlédnout tento fenomén ve zmíněných souvislostech. Cílem práce bylo ukázat skrze výtvarné umění, historické a sociologické vztahy pohled na stůl jako na kontinuálně propojený celek, v kterém si lze lépe uvědomit některé vazby a společenské dění, včetně dobových potřeb a priorit. Tento pohled se stal základem a inspirací pro vlastní výtvarnou tvorbu a následný didaktický koncept. Výtvarná část je zaměřená na prostor rodinného zázemí /mého domova/, s nímž jsou spojené konkrétní vzpomínky na prostor stolu. Didaktický projekt tvoří tři...
Animace a animovaný film ve výtvarné výchově
Hausenblasová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se zabývá využitím prostředků animovaného filmu v rámci výuky výtvarné výchovy. Představuje animaci jako moderní a dostupnou formu výuky, která stimuluje tvůrčí schopnosti dětí a rozvíjí jejich sociální a komunikativní dovednosti při práci v kolektivu. Mapuje její možnosti a reflektuje potenciální problémy a jejich možné řešení. Autorka se opírá o praxi domácích i zahraničních pedagogů, kteří se výukou animovaného filmu zabývají, ale staví též na vlastních zkušenostech. Práci doplňuje také internetová stránka, která tyto zkušenosti zpřístupňuje formou blogu všem pedagogům, kteří by chtěli animaci do výuky zařadit, i široké veřejnosti. Ve výtvarné části autorka představuje dva vlastní animované filmy a s nimi provázané autorské knížky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.